niedziela, 10 kwietnia 2011

Projekt ,,Otwartość na różnorodność" w Zambrowie.

W województwie podlaskim realizowany jest projekt ,,Otwartość na różnorodność"stworzony i koordynowany przez panie: Marzenę Rafalską i Jolantę Borysiewicz z ODN ŁOMŻA. Projekt jestwspółfinansowany z POKL 2007-2013, priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, działanie 9.4 .
Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty pozyskują wiedzę i ćwiczą umiejętności własne, a także projektują, użyteczne z punktu widzenia potrzeb swych placówek, zadania edukacyjne dla uczniów i wychowanków.
W ramach tego projektu zostałam zaproszona jako trenerka do poprowadzenia zajęć dla uczniów zambrowskiego Zespołu Szkół im.Grota Roweckiego.
Przygotowałam warsztaty o tożsamości.Uczniowie otrzymali w kopertach teksty źródłowe z wypowiedziami:Freuda,Hartglassa.Tuwima,Spielberga.Wcześniej obejrzeli prezentację multimedialną pokazującą różne ważne elementy w definiowaniu tożsamości żydowskiej.
Pracując nad fragmentami:analizowali aspekty związane z tożsamością a wnioski przedstawiali w formie mapy mentalnej na brystolach.Mieli także okazję obejrzeć elementy stroju ortodoksyjnego Żyda(tefilin czyli filakterie),talit katan,różne rodzaje kip( od razu stwierdzili,że to są mycki albo jarmułki).
Podczas przerwy odbył się koncert muzyki klezmerskiej.
Następnie starałam się przybliżyć święta żydowskie.Posłużyłam się również fragmentami tekstów źródłowych na temat:Chanuki,Purim,Pesach, Rosz ha Szana czy też Szabatu.Wykorzystałam wiersze,fragmenty Hagady na Pesach,urywki z Singera.
Malowali,przedstawiali graficznie jedno święto,z zapałem pracując w grupach.Aż miło było widzieć na ich twarzach zainteresowanie oraz skupienie.Uczyli się od siebie nawzajem,uczyli się też słuchać podczas prezentacji poszczególnych grup.
Jeszcze raz dziękuję organizatorom,koordynatorom projektu w szkole, a szczególnie p.Bogusi Wiśniewskiej za zainteresowanie naszymi warsztatami i zaufanie oraz życzliwość,z jaką mnie przyjęto.
Byłam zaskoczona,że nawet pan burmistrz uczestniczył w warsztatach!

CHANA.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz